Hyvinvointia arkeen
Tasapainoinen minä

Tasapainoinen minä.

Hyvinvointi alkaa tasapainoisesta minästä. Se mitä sydämessä ja sisimmässä tunnet on tärkeintä. Tasapaino itsensä kanssa auttaa saamaan elämän tasapainoon. Muutos alkaa sisältä ja sitten jatkuu ulkokuoreen. 

Tyytyväisyys itseen auttaa moneen asiaan. Itsensä hyväksyminen on avain hyvinvointiin.

Hyvinvointia arkeen positiivisella asenteella. 

Positiivisuus on elämänasenne, josta kumpuaa iloa, onnellisuutta ja rakkautta. Positiivisuus ei ole ylenmääräistä ilakointia vaan positiivisten ajatusten kautta ratkaisujen etsimistä elämään. 

Positiivisuuden voi opetella ja siitä voi tehdä elämän asenteen eli suhtautumistavan elämään.
Hyvinvointivalmennukseni keskittyvät tasapainoisen minän löytämiseen, jonka pohjalta muut muutokset ovat terveellä pohjalla.  

 Kehon tasapaino.

Tasapaino kehossa on avain hyvään elämään. Stressillä ja liian vähäisellä unen laadulla ihminen sairastuu. 

Mielenrauha yhdessä kehon toimivuuden kanssa lisäävät hyvinvointia oleellisesti. Kehon toimivuuteen liittyy, miten hyvin keho voi käyttää ravinteet hyväkseen ja saa kehon toimimaan, niinkuin sen pitää toimia. Kaikilla ravinteilla on omat tehtävänsä kehossa ja tämän päivän ravinnolla tässä on omat isot haasteensa. 

Elintasosairaudet ja eliniän pituus on jo nyt laskenut ja tulee laskemaan vielä, ellei jotain tehdä asioiden suhteen. Ravinnolla ja kehon toimivuudella on tässä iso merkitys. Tämän päivän ravinneköyhä ruoka ei täytä kehon rakennusaineiden vaatimuksia. 

Virallisia suosituksia löytyy ravintosuositusten, rasvahappotasapaino omega 6 ja omega 3:n välillä, liikuntaan on omat suositukset, ym. suosituksia. 

KUIVAVERITESTI

Oletko miettinyt mistä voi tietää miten ravinteet imeytyy kehoon ja saatko riittävästi välttämättömiä omega3 rasvahappoja?
Tänä päivänä on mahdollista tehdä kotona kaikenlaisia testejä. Minulla on käytössä Milanon yliopiston kehittelemä kuivaveritesti käytössä, joka mittaa juuri näitä asioita. Samaa kuivaveritestiä käytetään Suomen synnytyssairaaloissa. 
Viralliset suositukset sanoo, että rasvahappotasapaino omega 6 ja omega 3 välillä tulee olla tieteen mukaan 3:1. DNA : ssa suhde on 1:1. Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee enintään 4:1 ja Pohjoismainen ministerineuvosto suosittelee enintään 5:1. 
Tilaa omasi ja katso missä kunnossa sinun kehosi on!